Know more Know more .

Know more

بهترین روش های از بین بردن بوی بد کاکتوس و ساکولنت

روش های از بین بردن بوی بد در کاکتوس و ساکولنت

گیاهان می توانند عطرهای مختلفی را از بین ببرند و برخی از آنها برای فضای بسته یک باغ سرپوشیده کمی سنگین هستند. ناگفته نماند بویی که از مخازن آب، محیط کشت و کودها متصاعد می شود. شما احتمالاً مقداری جریان هوا در اتاق رشد خود دارید، اما چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا مهمانان (و خودتان) را از هوش نبرید؟ برای یافتن بهترین راه‌ها برای کاهش بو از باغ‌های سرپوشیده، ادامه مطلب را بخوانید.

مرتب کن

اگر برگ های افتاده و سایر مواد گیاهی مرده را در اطراف اتاق رشد خود رها کنید، ممکن است شروع به پوسیدگی کنند و بوی نسبتاً قوی ایجاد کنند. هفته‌ای یک‌بار یا بیشتر برای حذف بقایای گیاهی قبل از پوسیدگی، عمل خوبی است که زمان زیادی نیاز ندارد و نیازی به هزینه ندارد. برای جلوگیری از رشد جلبک، ظروف و مخازن آب را نیز بخشی از برنامه تمیز کردن خود قرار دهید. تجزیه جلبک ها نیز باعث انتشار بو می شود.

سطح رطوبت کاکتوس و ساکولنت را کنترل کنید

یکی از مزایای بزرگ رشد در داخل خانه این است که شما بر عواملی مانند دما و رطوبت کنترل دارید. دماهای بالاتر و سطوح رطوبت نسبی بالاتر، بستر مناسبی برای بوها در اتاق رشد شما است و این شرایط باعث تشدید عطرهای تند موجود در اطراف گیاهان شما می شود. رطوبت سنج را برای اندازه گیری رطوبت نگه دارید و در صورت نیاز از رطوبت گیر استفاده کنید.

فن ها همچنین به تنظیم دما، رطوبت و بو کمک می کنند. اگر از چراغ های رشد در باغ خود استفاده می کنید، گرمای اضافی تولید می کنند. حفظ تهویه مناسب قطعاً یک عمل متعادل کننده است و یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید در حفظ بو انجام دهید.

فیلترهای کربن را در اتاق رشد قرار دهید

ما به شما نشان دادیم که می توان از فیلترهای ساده زغال چوب برای کاهش بوی ناشی از سطل کمپوست خانگی استفاده کرد. فیلترهای کربنی بزرگتر را می توان در اتاق رشد قرار داد تا هوا را فیلتر کرده و بوی بد را کاهش دهد. آنها معمولاً به یک فن متصل می شوند یا در سیستم تهویه شما قرار می گیرند تا هوای بدبو از آن عبور کرده و تازه از آن خارج شود. فیلترها معمولاً حدود یک سال دوام می آورند و آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند.

در باغ داخلی خود ازن ایجاد کنید

ژنراتورهای ازن در از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد بو می شوند بسیار موثر هستند. و به عنوان یک امتیاز اضافی، احتمال تشکیل کپک و کپک روی گیاهان و اطراف باغ داخلی شما را نیز کاهش می دهند. نکته منفی این است که گاز اوزونی که آنها تولید می کنند می تواند برای ریه های شما مضر باشد. اما مدل های خوب دارای یک تایمر هستند که به شما امکان می دهد میزان استفاده را تعدیل کنید. به این ترتیب شما از مزایای آن بهره مند می شوید و معایب را کاهش می دهید. استفاده کم از مولد ازن یک راه عالی برای تازه نگه داشتن بوی اتاق رشد است.

همچنین می‌توانید از گزینه‌های ارزان‌قیمت مانند جوش شیرین یا دیگر خنثی‌کننده‌های بو برای باغ‌های داخلی کوچک‌تر استفاده کنید. شما باید یک گزینه کاهش بو را انتخاب کنید که برای میزان بوهایی که معمولاً از باغ شما می آید منطقی باشد. گیاهان بیشتر معمولاً به معنای پتانسیل بیشتر برای تجمع بو است. 

آیا بوی بد کاکتوس و ساکولنت علتی دارد؟

اگر از کاکتوس و ساکولنت خود به خوبی مراقبت نکنید ممکن است بوی بد بگیرند. معمولا علت این مشکل مراقبت نادرت است. یا کارهایی که باید برای کاکتوس و ساکولنت خود انجام دهید را از یاد می‌برید. کاکتوس و ساکولنت باید در بهترین حالت خودشان باشند تا آسیبی به آنها وارد نشود و به مشکل برنخورند. جهت اطلاعات بیشتر درمورد علت بود بد، به این مطلب سر بزنید: چرا کاکتوس و ساکولنت بوی بد می دهد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۶:۵۰ توسط:میم موضوع: نظرات (0)